Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat is Xtra Present?

Voor jou als gebruiker:
Xtra Present is een platform waarop je kan genieten van tal van voordelen. Deze worden jou aangeboden via een organisatie (= bedrijf, leverancier, vereniging, werkgever, ...).

Voor u als organisatie:
Xtra Present biedt u de mogelijkheid om via verschillende formules uw leden, klanten, medewerkers of partners te bedanken of te belonen met interessante voordelen en/of diensten.

Wat is het verschil tussen Xtra Present en Xtra?

Xtra Present

Voor wie? Voor jou als lid, medewerker,... van een organisatie (= bedrijf, leverancier, vereniging, werkgever, ...). Xtra Present is een gesloten platform waarop je als gebruiker enkel toegang krijgt via een organisatie.

Wat? Het is een platform waarop je kan genieten van tal van voordelen. Deze worden jou aangeboden via een organisatie.

Waar geldig? Xtra Present werkt samen met verschillende partners van Colruyt Group. Per voordeel kan je steeds terugvinden bij welke partner deze geldig is.

Hoe registreren? Via een organisatie. Wens jij via jouw organisatie ook toegang te krijgen tot Xtra Present? Contacteer Ons

Xtra

Voor wie? Voor jou als particuliere klant. Dit verloopt niet via een organisatie.

Wat? Xtra maakt het jou makkelijk door alle voordelen op de Xtra-app of Xtra-kaart te bundelen, bovendien hebben deze ook een betaalfunctie. Je hebt ook één login voor alle webshops van Colruyt Group.

Waar geldig? Geldig bij 9 winkels en webshops van Colruyt Group.

Hoe aanvragen? Registreren kan gratis via mijnxtra.be

Wie heeft er recht op een toegang tot Xtra Present?

Xtra Present is een platform waarop je als gebruiker toegang krijgt via een organisatie (= leverancier, vereniging, werkgever, ...). Afhankelijk van de gekozen formule van jouw organisatie heb je toegang tot verschillende voordelen en/of diensten op Xtra Present.

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Je kan hier onze privacyverklaring terugvinden.

Ik heb een vraag rond privacy

Je kan jouw vraag sturen naar privacy@colruytgroup.com.

Registreren

Wie kan zich registreren op Xtra Present?

Registreren op Xtra Present kan enkel en alleen als je hier via een organisatie recht op hebt. Heb je van jouw organisatie een communicatie met een registratieverzoek ontvangen? Dan kan je toegang tot het platform aanvragen.

Hoe kan ik me registreren op Xtra Present?

Klik op de link in de communicatie die je ontvangen hebt van jouw organisatie, je komt dan op Xtra Present terecht. Klik op «Aanmelden» en vervolgens op «Registreren» onder «Optie 2: registreren via registratielink».
Vul het formulier in.

Opgelet:

  • Geef de naam van jouw organisatie in zoals die vermeld staat in de communicatie. Hou dus ook rekening met speciale karakters. Indien je de exacte naam niet terugvindt, contacteer de contactpersoon binnen jouw organisatie.
  • De gebruikersnaam mag geen e-mailadres zijn of een @-teken bevatten. Bouw jouw gebruikersnaam op zoals aangegeven door jouw organisatie. Nadat je het formulier hebt verstuurd, kan de gebruikersnaam niet meer gewijzigd worden.

 
Na het versturen van het formulier dient jouw organisatie jou nog te erkennen als gebruiker, pas daarna kan je je aanmelden op het platform. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht.

Mijn gebruikersnaam wordt niet aanvaard

Jouw gebruikersnaam dient uniek te zijn en kan nooit een e-mailadres zijn of een @-teken bevatten. Bouw jouw gebruikersnaam op zoals aangegeven door jouw organisatie. Nadat je het formulier hebt verstuurd, kan de gebruikersnaam niet meer gewijzigd worden. Indien het registreren niet lukt met de opgegeven opbouw van de gebruikersnaam, contacteer dan jouw organisatie.

Mijn paswoord wordt niet aanvaard

Jouw paswoord moet minimaal 8 tekens lang zijn en minstens 1 letter en 1 cijfer bevatten. Het paswoord kan ook niet hetzelfde zijn als jouw gebruikersnaam.
Opgelet: het paswoord is hoofdlettergevoelig

Ik krijg een foutmelding wanneer ik me wil registreren.

Registreren op Xtra Present kan enkel en alleen als je hier via een organisatie recht op hebt.

  • Heb je van jouw organisatie een communicatie met een registratieverzoek ontvangen? Dan kan je toegang tot het platform aanvragen. Neem voor de organisatienaam de schrijfwijze over zoals op de communicatie staat.
  • Heb je geen registratieverzoek ontvangen? Dan werkt jouw organisatie hoogstwaarschijnlijk niet met zelfregistratie. Contacteer jouw organisatie voor verdere info.
Ik heb mezelf geregistreerd, wanneer heb ik toegang tot Xtra Present?

Je hebt pas toegang nadat de organisatie jou als gebruiker erkend heeft. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht.

Ik heb een bevestiging gekregen, hoe kan ik me nu aanmelden?

Klik op Aanmelden en geef bij 'Optie 1: aanmelden met gebruikersnaam en paswoord' de logingegevens in die je hebt ingevuld op het registratieformulier.

Wat is het verschil tussen optie 1 en optie 2?

Opgelet: je kan enkel aanmelden bij een van deze 2 opties als jouw organisatie een samenwerking heeft met Xtra Present

Optie 1: onder deze optie kan je alleen aanmelden als je jouw gebruikersnaam en paswoord reeds kent. Deze gegevens kan je ontvangen via jouw organisatie of via Xtra Present

Optie 2: via deze optie kan je jezelf registreren als gebruiker op Xtra Present. Jouw organisatie dient je registratie goed te keuren. Je zal een e-mail krijgen van zodra jouw registratie werd goedgekeurd. Na goedkeuring kan je je aanmelden op het platform onder optie 1

Aanmelden

Kan ik me aanmelden met mijn Xtra-login?

Je kan je Xtra-login niet gebruiken om je aan te melden op Xtra Present. Voor meer info klik hier.

Ik heb een gebruikersnaam en paswoord ontvangen voor Xtra Present. Hoe meld ik me aan?

Klik op Aanmelden en geef bij 'Optie 1: aanmelden met gebruikersnaam en paswoord' de logingegevens in die je ontving. Om veiligheidsredenen vragen we jou om onmiddellijk jouw paswoord te veranderen. Voor het goede verloop van jouw bestelling vul je het best jouw gegevens verder aan in 'Mijn account'.

Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn logingegevens
  • Zit de e-mail ook niet in jouw spamfilter? Vul dan het contactformulier in.
  • Heb je wel een e-mail gekregen, maar wordt er gevraagd om je te registreren? Klik dan hier voor meer info.
Mijn gebruikersnaam wordt niet aanvaard

Jouw gebruikersnaam moet uniek zijn en kan nooit een e-mailadres zijn. Opgelet! De gebruikersnaam kan niet meer gewijzigd worden.

De gebruikersnaam van jouw Xtra Present-account is niet hetzelfde als de gebruikersnaam van jouw Xtra-account. Als je doorklikt naar de webshops Colruyt Group en er een bestelling wil plaatsen, dien je je aan te melden met jouw Xtra-gebruikersnaam.

Opgelet: de gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

Vul het contactformulier in.

Mijn paswoord wordt niet aanvaard

Jouw paswoord moet minimaal 8 tekens lang zijn en minstens 1 letter en 1 cijfer bevatten. Het paswoord kan ook niet hetzelfde zijn als jouw gebruikersnaam.

Opgelet: het paswoord is hoofdlettergevoelig

Ik ben mijn paswoord vergeten

Is er al een e-mailadres gekoppeld aan jouw Xtra Present-account? Druk dan op de link Paswoord vergeten. Je ontvangt via e-mail een validatiecode waarmee je jouw paswoord kan veranderen.

Opgelet: laat de webpagina openstaan tot je de validatiecode ontvangen hebt. Indien je deze webpagina sluit vooraleer je de validatiecode hebt ingegeven, zal je een nieuwe validatiecode moeten aanvragen via de link 'Paswoord vergeten'.

Heb je nog geen e-mailadres gekoppeld aan jouw Xtra Present-account? Vul dan het contactformulier in.

Mijn paswoord is vervallen

Om veiligheidsredenen vragen we jou om jouw paswoord jaarlijks te wijzigen.

Ik krijg de melding dat mijn account geblokkeerd werd

Na 3 verkeerde pogingen dien je 1 minuut te wachten, na 15 verkeerde pogingen wordt jouw account geblokkeerd. Vul het contactformulier in.

Ik krijg de melding dat de organisatie niet actief is

Indien de looptijd van de samenwerking voorbij is of nog dient te starten, dan zal het account van jouw organisatie op ‘niet actief’ staan. Met vragen kan je terecht bij jouw organisatie.

Wat is het verschil tussen optie 1 en optie 2?

Opgelet: je kan enkel aanmelden bij een van deze 2 opties als jouw organisatie een samenwerking heeft met Xtra Present

Optie 1: onder deze optie kan je alleen aanmelden als je jouw gebruikersnaam en paswoord reeds kent. Deze gegevens kan je ontvangen via jouw organisatie of via Xtra Present

Optie 2: via deze optie kan je jezelf registreren als gebruiker op Xtra Present. Jouw organisatie dient je registratie goed te keuren. Je zal een e-mail krijgen van zodra jouw registratie werd goedgekeurd. Na goedkeuring kan je je aanmelden op het platform onder optie 1

Mijn account

Is mijn Xtra Present-account hetzelfde als mijn Xtra-account?

Jouw Xtra Present-account is niet hetzelfde als jouw Xtra-account. Indien je doorklikt naar de webshops van Colruyt Group en een bestelling wil plaatsen, dien je je aan te melden met jouw Xtra-account.

Xtra Present

Voor wie? Voor jou als lid, medewerker,... van een organisatie (= bedrijf, leverancier, vereniging, werkgever, ...). Xtra Present is een gesloten platform waarop je als gebruiker enkel toegang krijgt via een organisatie.

Wat? Het is een platform waarop je kan genieten van tal van voordelen. Deze worden jou aangeboden via een organisatie.

Waar geldig? Xtra Present werkt samen met verschillende partners van Colruyt Group. Per voordeel kan je steeds terugvinden bij welke partner deze geldig is.

Hoe registreren? Via een organisatie. Wens jij via jouw organisatie ook toegang te krijgen tot Xtra Present? Contacteer ons

Xtra

Voor wie? Voor jou als particuliere klant. Dit verloopt niet via een organisatie.

Wat? Xtra maakt het jou makkelijk door alle voordelen op de Xtra-app of Xtra-kaart te bundelen, bovendien hebben deze ook een betaalfunctie. Je hebt ook één login voor alle webshops van Colruyt Group.

Waar geldig? Geldig bij 9 winkels en webshops van Colruyt Group.

Hoe aanvragen? Registreren kan gratis via mijnxtra.be

Welke info vind ik terug in mijn Xtra Present-account?

Via jouw account kan je jouw persoonlijke gegevens beheren, jouw wachtwoord wijzigen, je inschrijven op de nieuwsbrief, jouw bestelgeschiedenis raadplegen en bepaalde aangekochte vouchers downloaden.

Ik wens mijn persoonlijke gegevens te wijzigen

Ga naar 'Mijn account' en wijzig daar jouw gegevens.

Nieuwsbrief

Waarom inschrijven op de nieuwsbrief?

Door je in te schrijven op de nieuwsbrief blijf je op de hoogte van nieuwe acties en voordelen.

Hoe schrijf ik me in voor de nieuwsbrief?

Ga naar 'Mijn account' en schrijf je in op onze nieuwsbrief. Vergeet ook zeker niet jouw e-mailadres aan jouw account toe te voegen of na te kijken.

Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Ga naar 'Mijn account' en meld je af.

Ik ontvang geen nieuwsbrief meer

Ga naar 'Mijn account' en kijk na of je hier wel degelijk voor ingeschreven bent. Check ook je spamfilter. Ben je ingeschreven en zit de e-mail niet in je spamfilter? Vul dan het contactformulier in.

Ik wil de nieuwsbrief op een ander e-mailadres ontvangen

Ga naar 'Mijn account' en wijzig je e-mailadres. Voortaan zullen jouw nieuwsbrieven toekomen op jouw nieuw e-mailadres.

Ik heb mijn welkomstgeschenk niet ontvangen

Heb je je ingeschreven op de nieuwsbrief en jouw welkomstgeschenk niet ontvangen? Kijk na of je jouw e-mailadres hebt ingegeven in jouw account. Indien ja, check dan zeker de spamfilter van jouw mailbox. Geen e-mail ontvangen? Vul dan het contactformulier in.

Opgelet: Het welkomstgeschenk kan je maar 1 keer ontvangen. Heb je jou reeds eerder ingeschreven voor een nieuwsbrief en heb je het welkomstgeschenk ontvangen? Dan zal je dit bij een tweede inschrijving niet meer ontvangen.